Maxxslim 100% bahan semulajadi

Maxxslim 100% bahan semulajadi

Sunday, January 22, 2017

kenapa BERAT BADAN kite ni SUSAH SANGAT NAK TURUN kan





Akak nak share kenapa BERAT BADAN kite ni SUSAH SANGAT NAK TURUN kan. Makan lah supplement paling mahal didunia pun tak menjadi kalau abaikan tips2 bawah ni :)
Selamat mencuba!
.
1. Berat Badan Turun Dengan Diet Buah
.
Terlalu yakin bahawa berat badan boleh turun dengan buah atau jus buah SAHAJA? Mmg boleh, tapi tak digalakkan untuk jangka masa panjang.
Lebih baik ambik potongan buah saje berbanding jus. Selain tu, buah juga HANYA mengandungi karbohidrat, beberapa vitamin dan mineral. Sedangkan badan kita perlu lebih banyak zat gizi lain.
Sebab tu siapa yang ambik maxxslim, akak kerahh suruh makan gak nasik dlm sehari. hmm
.
2. Pengambilan air bikarbonat
.
Air ber-gas (bikarbonat) mahupun air soda merupakan minuman yang mengandungi banyak kandungan gula. Walaupun jumlah kalorinya tinggi, tapi tak menjadikan perut berasa kenyang. So, walaupun kita ambik air ini dengan jumlah yang banyak untuk mengelakkan diri dari makan,
sebenarnya keinginan anda untuk makan dalam kuantiti yang banyak tetap ada.
Hati2 kalau anda mengambil 2 hingga 3 gelas sehari, kemungkinan besar berat badan kita bertambah hingga 30% dari berat badan yang sedia ada.

.
3.Tidak mengambil sarapan
.
Ha.. ni paling selalu diabaikan! Siapa yang selalu skip/lambatkan breakfast ,akan menghadapi risiko 4 kali ganda lebih tinggi dari mereka yang mengambil sarapan untuk berhadapan dengan masalah OBESITI atau KEGEMUKAN. Nak tau kenapa?
dengan membiarkan perut kita kosong pada waktu pagi, ia akan melambatkan tahap metabolisme badan dari menahan rasa lapar dan sekaligus menyebabkan kita makan dengan lebih banyak pada waktu tengahari.
.
4. Kunyah dengan cepat
.
Mengunyah makanan dengan cepat atau bahasa kasarnya, ‘gelojoh’ akan membuatkan makanan tidak dapat dihadam dengan baik dan kita akan berasa ingin terus makan selagi perut tidak senak.
Kalau mengunyah makanan secara perlahan-lahan,akan membantu kita untuk mengambil sedikit kalori setiap kali makan. Sekurang-kurangnya 20 minit akan diperlukan untuk perut mendapat isyarat dari otak bahawa kita sudah kenyang dan berhenti dari terus mengunyah.
hmm. mesti ramai yang tak tahu ni...
.
5. Kurang pengambilan air kosong
.
Seseorang yang sedang menjalani diet dan minum 2 gelas air sebelum makan akan membuatkan berat badannya berkurangan sebanyak 30% lebih banyak berbanding mereka yang tidak minum sebelum makan.
Amalan minum air sebelum makan dapat membantu perut kita berasa lebih kenyang dan kita pasti akan mengambil makan dengan jumlah yang sedikit. Yesssa!
.
6. Portion makanan yang tidak terkawal
.
Seseorang yang makan dengan portion/ potongan yang besar berkebolehan untuk menambah kalori di badan mereka sebanyak 50% berbanding dengan mereka yang mengambil potongan kecil dan kunyah makanan secara perlahan-lahan.
.
7. Makan lewat malam

Menurut kajian Journal Obesity, seseorang yang makan selepas jam 8 malam akan mendapat mengambil atau menyimpan dengan lebih banyak kalori. Jadi jika keinginan kita untuk makan tengah malam itu meluap-luap, carilah makanan yang mempunyai kandungan gula, karbohidrat dan lemak yang rendah, misalnya susu rendah lemak, air masak, salad sayuran dan buah-buahan atau roti gandum penuh.


So lepas ni.. kalau ikut semua ni, dan kita akan senang hati menurunkan berat badan tanpa stress :)

-Admin Maxxslim Murah Original

Nak kurus dalam 7 hari? supplement terbaik dan HALAL! Maxxslim. Nak? Whatsapp 0134242606





.kredit to blog Diarikurus dan https://maxxslimkualalumpur.blogspot.my/

No comments:

Post a Comment